Contact

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik een nieuw wachtwoord aanmaken bij het inloggen?

Enige tijd geleden zijn de wachtwoordeisen verscherpt voor iedereen die zijn DigiD aanvraagt. Ook de wachtwoorden van mensen die al een DigiD hebben moeten nu aan deze eisen gaan voldoen. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Heeft u uw DigiD nog niet geactiveerd? Dan moet u helaas opnieuw uw DigiD aanvragen.

Heeft u een geactiveerde DigiD? U kunt dan een nieuw wachtwoord aanmaken.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

Als u uw gebruikersnaam bent vergeten moet u helaas opnieuw uw DigiD aanvragen. Om veiligheidsredenen verstrekken wij geen vergeten gebruikersnamen en wachtwoorden per e-mail of telefoon.

Hoe activeer ik mijn DigiD?

U kunt uw DigiD activeren met de activeringscode die u via de post binnen vijf dagen na uw aanvraag ontvangt. U heeft ook uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Deze heeft u bij het aanvragen van uw DigiD gekozen.

Met deze gegevens kunt u uw DigiD activeren.

Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? U moet dan helaas opnieuw uw DigiD aanvragen.

Ik heb onverwacht een e-mail ontvangen van DigiD. Hoe kan dat?

DigiD stuurt een e-mail ter informatie wanneer u:

  • een DigiD aanvraagt
  • uw DigiD activeert
  • uw e-mailadres of wachtwoord wijzigt
  • uw DigiD bijna verloopt

Heeft u zelf geen DigiD aangevraagd, geactiveerd of gewijzigd? En ontvangt u toch een e-mail van DigiD? Dan kan het zijn dat een familielid of bekende uw e-mailadres gebruikt voor zijn/haar eigen DigiD. Vraag na in uw omgeving of dit zo is. Probeer vervolgens in te loggen in Mijn DigiD. Als dat lukt, dan kunt u ervan uitgaan dat de e-mail niet over uw DigiD gaat. Via Mijn DigiD kunt u zien wanneer u voor het laatst bent ingelogd. Wilt u het gebruik van uw DigiD verder inzien dan kunt u in ‘Mijn DigiD’ kiezen voor ‘bekijk gebruiksgeschiedenis’. Mocht u naar aanleiding van de gebruiksgeschiedenis vermoeden dat iets niet klopt, neem dan contact op met de helpdesk.

Heeft niemand in uw omgeving uw e-mailadres gebruikt? En kunt u niet meer inloggen met uw DigiD? Of vertrouwt u de e-mail niet? Neem dan direct contact op met de helpdesk van DigiD.

Geen antwoord op uw vraag gevonden?

De DigiD helpdesk is als volgt te bereiken:

  • Online via Vraag en antwoord.
  • Telefonisch via 088 123 65 55 (lokaal tarief) op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur
  • Via twitter: @digidwebcare. U krijgt - indien mogelijk - binnen een uur antwoord op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur
  • Per e-mail via info@digid.nl. U krijgt - indien mogelijk - binnen 48 uur antwoord. Vermeld in de e-mail uw telefoonnummer. Vermeld nooit uw gebruikersnaam en wachtwoord van DigiD in de e-mail.
  • Per post via DigiD - Postbus 96810 - 2509 JE Den Haag

Voor klachten geldt de klachtenregeling van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.