Hoofdinhoud
Veel gezocht
Inloggen in de CoronaCheck-app lukt niet. Melding: ‘Er is een technisch probleem’
Volg onderstaande stappen om het probleem op te lossen:
- Sluit de CoronaCheck-app af.
- Sluit alle internetpagina’s af waar DigiD op staat.
- Verwijder alle cookies uit de browser en leeg de cache. (Zie instellingen in de browser.)
- Start de Coronacheck-app en log opnieuw in met uw DigiD app of sms-controle.
Inloggen in de CoronaCheck-app lukt niet. Inloggen alleen met gebruikersnaam en wachtwoord.
In sommige gevallen wordt u onterecht gevraagd om alleen in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Om vanuit de CoronaCheck-app in te loggen met DigiD moet u normaal gesproken inloggen met de DigiD app of DigiD met sms-controle. Als u alleen kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, kan dit twee oorzaken hebben: DigiD werkt niet goed met uw browser of uw browser is niet geüpdatet naar de nieuwste versie.
Volg onderstaande stappen om het probleem op te lossen.
- Sluit de CoronaCheck-app af.
- Maak gebruik van één van de volgende browsers:
- Google Chrome
- Firefox
- Microsoft Edge
- Safari
- Zorg ervoor dat u de nieuwste versie van deze browser heeft.
- Stel deze browser in als standaard browser.
- Start de Coronacheck-app opnieuw op en probeer in te loggen met DigiD.
Heeft dit niet geholpen? Als u gebruik maakt van een virusscanner zoals KPN Veilig of Ziggo Save Online, dan kan dit de oorzaak zijn. Zet deze virusscanner tijdelijk uit en probeer daarna opnieuw in te loggen in de CoronaCheck-app.
Papieren coronabewijs aanvragen zonder DigiD.
Wanneer u geen DigiD kunt of wilt gebruiken, dan kunt u een papieren coronabewijs opvragen door te bellen met de volgende telefoonnummers:
- Voor een coronabewijs voor het reizen binnen de EU: 0247-247247
- Voor een coronabewijs voor binnenlands gebruik: 0800-1351 en 0800-1421
Houd uw persoonsgegevens en Burgerservicenummer bij de hand.