Het lukt niet om in te loggen, hoe kan dat?

Als het u niet lukt in te loggen met uw DigiD kan dat een aantal oorzaken hebben: 

  • U gebruikt niet de juiste gebruikersnaam of wachtwoord. Controleer of u de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
  • U heeft uw DigiD niet geactiveerd. Activeer eerst uw DigiD met de activeringscode die u per brief hebt ontvangen.
  • Uw DigiD is geblokkeerd. Wacht tot de blokkade na de aangegeven tijd is opgeheven en probeer het nogmaals.
  • Uw DigiD is verlopen omdat deze drie jaar niet is gebruikt. Vraag dan opnieuw uw DigiD aan.

Het kan ook zijn dat uw DigiD niet werkt op de website van de organisatie waarbij u probeert in te loggen. Controleer of u kunt inloggen op Mijn DigiD. Als dit lukt betekent dit dat uw DigiD goed werkt. Neem dan contact op met de organisatie waar u probeert in te loggen.

Kunt u ook niet inloggen op Mijn DigiD, neem dan contact op met onze helpdesk.  

Klik hier om terug te keren naar de andere vragen.