De controle van mijn identiteitsbewijs met de DigiD app lukt niet. Wat moet ik doen?

Ga na of de NFC-lezer op uw telefoon of tablet is ingeschakeld en leg uw apparaat met de achterkant op uw identiteitsbewijs. Mogelijk is de afstand tussen de NFC-lezer en de chip in uw identiteitsbewijs te groot. Vaak helpt het dan om uw apparaat over het bewijs te verschuiven totdat er een verbinding is. Als er een hoesje om uw telefoon zit, verwijder dan het hoesje en probeer het nogmaals. De meeste apparaten geven een geluidssignaal als verbinding wordt gemaakt met de chip in het bewijs. 

Een andere oorzaak kan zijn dat een kenmerk van de chip in uw identiteitsbewijs niet kan worden uitgelezen. Het gaat hier alleen om het paspoort en identiteitskaart, niet het rijbewijs. Is uw paspoort of identiteitskaart uitgegeven tussen 1 april en 30 juni 2018? Dan is dat waarschijnlijk het geval. Kijk voor meer informatie en wat u moet doen op http://www.rijksoverheid.nl/reisdocument.

Klik hier om terug te keren naar de andere vragen.