Hoofdinhoud

Ik heb een klacht

Bent u ontevreden over onze dienstverlening? Laat dit aan ons weten. Wij willen u dan graag helpen. Samen proberen we een oplossing te vinden.

Hoe geef ik een klacht door?

U kunt dit het beste telefonisch of per e-mail doen. Ga hiervoor naar Contact.

Welke informatie heeft DigiD nodig?

  • Geef aan dat het om een klacht gaat.
  • Geef aan wat de reden van de klacht is. Het gaat bijvoorbeeld over uw DigiD-account, de DigiD app, DigiD in het buitenland of hoe u bent geholpen. 
  • Leg uit wat daarin niet naar uw wens ging. 
  • Vermeld eventueel datum en tijdstip van het gesprek.
  • Vermeld in het bericht uw voor- en achternaam en telefoonnummer.

Hoe werkt het verder?

Na het ontvangen van uw klacht neemt een medewerker van DigiD binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u op. Wij bespreken de klacht met u. Het liefst lossen wij uw klacht meteen op. Als dit niet meteen lukt, dan proberen wij in ieder geval binnen 6 weken uw klacht af te handelen.  

Nationale ombudsman

Bent u toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u de klacht doorgeven aan de Nationale ombudsman. Zij behandelen klachten over de overheid. De Nationale ombudsman is onafhankelijk en onpartijdig. Bekijk ook de privacyverklaring van DigiD.